Tisíce lidí různých kultur, ras a náboženství projdou po Královské cestě.
Ty i já můžeme být svědky vpisování „dějin odpuštění“ do kamene cest, po kterých kráčíme. Taktéž vpisování „tepu odpuštění“ do lidských srdcí tím, že budeme: SLAVIT PŘIJATÉ A DAROVANÉ ODPUŠTĚNÍ (SPADO).1
SPADO – SLAVIT PŘIJATÉ A DAROVANÉ ODPUŠTĚNÍ
Pozvání na významné místo, Královská cesta v Praze, je „Symbol všech cest a životní cesty každého člověka na zemi.“ SLAVENÍ PŘIJATÉHO A DAROVANÉHO ODPUŠTĚNÍ – (SPADO) k hlubšímu významu této zkratky (SPADO) se rovná přijmout a darovat odpuštění a znamená to, podat ruku a upřímně ze srdce říct slovo: „promiň“, „odpusť“, „tak jsem to nemyslel“. SLAVIT VIDITELNĚ A SLYŠITELNĚ ODPUŠTĚNÍ.
Královská cesta – královská korunovační cesta. Královská cesta není název žádné pražské ulice a ani ji nenajdeme na žádné mapě. Označuje se tak trasa, kterou po staletí projížděli čeští králové ke korunovaci v katedrále sv. Víta na Pražském hradě, duchovním středobodu království. Přebohaté korunovační průvody vycházely z prostranství na místě dnešního Náměstí republiky, kde dříve stával Královský dvůr, druhé sídlo českých králů, pokračuje Celetnou ulicí až na Staroměstské náměstí. Z náměstí cesta vede na Karlův most a dále na Malou stranu. Z Malostranského náměstí cesta pokračovala do vrchu Nerudovou ulicí až na Pražský hrad.2
Královská cesta - Karlův most - jakoby pražský areopag, kde se setkávají lidé ducha (umění). Bůh nám dal ruce k tomu, abychom se jimi dotkli vlastní duše. Lidé, kteří tvoří na Královské cestě a prochází po ni, symbolizují anonymní křesťany. Např. Havel, Gandy, Mandela, tito lidé nebyli zařazeni do nějakého náboženství, ale žili skutečně důstojně svůj život. Svým životem „procházeli“ královskou cestu – byli upřímní hlasu svého svědomí. O těchto víme, ale o těch, kteří projdou Královskou cestou - mostem (ateisti, agnostici, bezpartaini, ...), nic nevíme. Jejich život se „vpisuje“ do „vln“ Vltavy. A ti, kteří se dotýkají sochy sv. Jana Nepomuckého, jejich prosby se vpisuji do jeho „hvězdné koruny“.
Karlův most má multináboženský a multikulturální aspekt-charakter“3
Zaměř cesty vědy a techniky ke službě životu, spravedlnosti a míru. Učiň plodným dialog s těmi, kteří patří k jiným vyznáním, dej, ať se různé kultury otevřou hodnotám evangelia.4 |
- ŠKERENČÁKOVÁ MONIKA JOLANA, Armáda Ducha Svatého, osobní, vojenské a ekumenické poustevnictví. Projekt- Zvěst: Královská cesta odpuštění, Praha 2013-2015, str. 10.
- http://www.kralovskacesta.cz/cs/prohlidka.html
- ŠKERENČÁK PAVOL, Zamyšlení nad Královskou cestou, Praha 2014.
- SAVERIO GAETA, Mé Jubilem, Co říká Jan Pavel ll. o velkém jubileu. Karmelitánské nakladatelství Kostelní Vydří 2000. Modlitba k Duchu Svatému (Přípravný rok 1998) str. 113.